úterý 26. srpna 2008

Gygiena





Baňa - pravá a nefalšovaná ruská sauna
Vy co jste viděli Svéraz národního rybolovu už ji jistě znáte. Místnost, která je záminkou pro další pití :) Tuto sauny si ten chlapík postavil sám - prostě jen poskládal na sebe pár klád, které vycpal mechem, podlahu zalil betonem a vystavěl si tam kanalizaci, kamna, elektriku.. no není to snadné? Všechno vonělo břízou. Ten strom snad v Rusku roste jen proto, aby mohl být využit v saunách :) Žhavé kameny jsou zalévany březovou vodou, při celém procesu se máte liskat březovými větvemi máčenými v té vodě a při odchodu se očišťujete březovým šamponem. To vše probíhá v minimálně 60 °C. Donutí vás nasadit si na hlavu klobouček, ve kterím vypadáte jak valach, protože se bojí o točení, které by mohlo vedrem vzniknout ve vašem mozku. Průběžně se vylézá do vedlejší místnosti, která slouží jako taková občerstvovací stanice. Je ti vedro? Vyjdi ven, dej si vodku nebo kvas, nebo si skoč do Volhy a vrať se zase do páry. Prostě idilka. Nikdy jsem si nepřipadala tak čistá jako když jsem vylezla z báně.

Ruská kadibudka
S hygienou to nebylo vůbec taková hrůza, jak jsme se původně báli. Jasně, bylo tropické vedro, všichni se potili, ale na venkově byla k dispozici řeka a ve městě spousta všelijakých kašen a fontánek. Ale tohle.. ruská kadibudka. Ouč. Otevřela jsem dveře a tam jen díra do země. Nic víc než díra. Nic míň než díra. Musím to tu napsat, protože mě fakt vyděsila představa, že tam občas budu muset zajít. V tomto momentu jsem si přála být chlap.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

sauna paráda, ale ta kadibudka.....obešla bych se :-D
By slečna