středa 7. listopadu 2007

Kurt Cobain


Máme do slohu za úkol napsat rozhovor s osobností, která je už mrtvá। V době, kdy jsem se rozhodovala, s kým budu hovořit, Kurt Cobain pro mě byla jasná volba ☺ Ale zjistila jsem až pozdě, že to má být až na pondělí a vypracovala to už včera। Tak kdyby jste na netu neměli co dělt klidně si to přečtěte a zkritizujte mi to, ale vážně… potřebuju na tohle kritiku!
TAK UŽ JSEM TO UPRAVILA ABY TO BYLO PŘESNĚJŠÍ॥ A VYPUSTILA NĚKTERÉ ČÁSTI, TAK DOUFÁM, ŽE UŽ JE TO ZASE O KOUSEK LEPŠÍ। NAŠLA JSEM SI LEPŠÍ STRÁNKU S PŘESNĚJŠÍMI INFORMACEMI.(TO NOVÉ JE BAREVNĚ)

Kurt Cobain, frontman Nirvany, jedné z nejznámějších skupin devadesátých let, se narodil 20. února 1967 v městečku Hoquiam, nedaleko Seattlu. Jeho život byl plný slávy, ale i depresí a drog. Možná proto jej raději 5.dubna 1994 sám ukončil sebevraždou. Ale jaký byl Kurt Donald Cobain před tím, než se stal opravdu slavným?

Kurte, začněme u tvého dětství. Narodil ses jako prvorozený syn Donalda a Wendy Cobainových. Jaký byl tvůj vztah s rodiči?
Své rodiče jsem měl rád. Když jsem byl malý, bydleli jsme v malém městečku Hoquiam. Matka pracovala jako servírka a otec byl automechanikem u benzinky Chevron. Mezi rodiči v té době už vznikaly spory z důvodu kvůli nedostatku peněz, tak jsme se v srpnu 1967 přestěhovali do Aberdeenu, kde si otec našel práci v místní drtičce odpadu, zatímco matka se starala o domácnost. Neměli na mě příliš času tak jsem si ve dvou letech vymyslel imaginárního přítele, kterému jsem říkal „Boddo“. Když mi byly tři, což bylo v roce 1970, se rodičům narodilo druhé dítě, Kimberly. Z narození sestry jsem tehdy měl opravdu radost a doufal jsem, že to zastaví hádky mých rodičů, které se stále zhoršovaly. V té době byl na mě otec dost přísný, skoro denně mě trestal tak, že mě dvěma prsty uhodil do spánku nebo hrudi. Trestal mě i za úplné maličkosti. Otec stále měnil zaměstnání a kvůli své profesi trenéra a rozhodčího v amatérském basketbalu, nebýval často doma. Myslím, že jejich rozvodu už pak nešlo zabránit. Rozvedli se, když mi bylo sedm.

Jak si jejich rozvod nesl? Vím, že některé děti to až s překvapením snášejí dobře, i když rozpad rodiny zanechá stopy na každém.
S jejich rozvodem jsem se nikdy nesrovnal, poznamenal celý můj život. Po jejich rozvodu jsem byl nějaký čas v nemocnici s problémy žaludku, který mi rentgenovali po vypití barya. Také mi škubalo v oku, což způsoboval stres. Uzavřel jsem se do sebe a začal své rodiče nenávidět. Zejména otce, protože jsem ho považoval za hlavního viníka jejich rozvodu. Oba rodiče našli nové partnery a znovu se provdali. Bylo to pro mě těžké, své dětství jsem strávil neustálým stěhováním od matky k otci a jeden čas jsem bydlel i u svých prarodičů.

Jistě jsi často musel měnit školy, což muselo být pro tak hypraktivní dítě jako jsi býval docela těžké. Pamatuješ si na tohle období?
Ano pamatuju. Byl jsem dost hubenej, ale přitom jsem jedl jako každej jinej. Zakázali mi jíst karoten a cukr. Když jsem v sobě měl cukr, mlátil jsem sebou o zeď. V druhé třídě mi doktoři zjistili hyperaktivitu, kvůli které jsem musel brát lék Ritalin, což je látka podobná drogám jako například kokain nebo speed. Tato látka mě sice pomáhala klidnit, ale bohužel se projevovaly vedlejší účinky v podobě depresí, poruch spánku a bolestí hlavy. Nenáviděl jsem školu a ve volném čase jsem se rád sám toulal. Před svými problémy jsem se snažil uniknout do světa hudby a malování. V sedmé třídě jsem začal hrát ve školní kapele na bicí. Už tehdy jsem prohlašoval, že ze mě bude superhvězda, zabiju se a shořím v plamenech slávy. V osmé třídě jsem začal kouřit marihuanu a brát LSD.
Jak ses dostal od bicích ke hře na kytaru?
Od strejdy Chucka jsem dostal ke čtrnáctým narozeninám nabídku: „Chceš elektrickou kytaru nebo nové kolo?“ Neváhal jsem a vybral si kytaru, i když byla z bazaru a každou chvilkou se kazila. V šestnácti jsem si udělal řidičák a nějakou dobu jsem dokonce jezdil jako roadie s místní kapelou Melvins. Potom přišly moje první pokusy založit nějakou kapelu, ale kvůli mému divokému způsobu života jsem kolem sebe neměl moc kamarádů. Na škole jsem se ale seznámil s Chrisem Novoselicem, který stejně jako já také obdivoval punkovou rebelii.
A tím byl položen základní kámen Nirvany?
Ne tak úplně. V roce 1986 jsme se rozhodli založit kapelu. Novoselic se chopil basy, za bicí usedl Aaron Burkhart a já hrál na kytaru. Říkali jsme si Fecal Matter, ale nahráli jsme jen sedm skladeb a rozpadli se.
A v této sestavě jste vytrvali až do devadesátých let?
Měli jsme s bubeníkem Aaronem nějaké problémy, tak ten pak kapelu brzy opustil. Hledali a vystřídali jsme spoustu bubeníku. JE pravda, že jednu dobu jsem se i já sám pokoušel bubnovat a Chris za mě zpíval. Pořád jsme hledali ten správný název a než jsme došli k Nirvaně říkali jsme si třeba Sellouts nebo Brown Cow. Nirvana byla založena v roce 1988 a na místě bubeníka nám od té doby zůstal Chad Channing.
Jaké byly vaše začátky? Šlo to, jak se říká po másle? Nebo to byla tvrdá práce?
Začínali jsme objíždět kluby v okolí našeho rodiště – Seattlu - a došlo i na první dema. Ty se velice rychle dostaly k nově založené místní společnosti Sub Pop, jež s nimi podepsala smlouvu na první nahrávky. První singl vyšel ještě v říjnu 1988. To už byla skupina slušně rozjetá, začala si získávat na slávě i mimo oblast regionu.
A pak už došlo i na natáčení desky nazvané Bleach. Prý byl rozpočet na natočení a vydání velice nízký, pouhých 606 dolarů.
Z toho důvodu proběhlo natáčení rychle, od 24. do 29. prosince, ale výsledkem byla deska, která nás posunula mezi nové kapely s vlastním výrazem. Začal se kolem nás roztáčet velký kolotoč a přicházely nám nabídky vystoupení ve větších sálech. Tomu jsem se ale snažil ubránit, trval jsem na klubech, maximálně menších sálcích, protože tam jsem se cítil nejlépe, tam jsem mohl naplno prožívat kontakt s publikem.
Tím skončilo období bez obchodního nátlaku gramofirem a zároveň i poklidný život členů začínající kapely Nirvana. Děkuji za rozhovor.

35 komentářů:

Jossie 8D řekl(a)...

hej miss, Tě obdivuju...jakože tvá rozdvojená osobnost se uplně hustě stotožnila s Kurtem...kdyby nebyl mrtvý, myslela bych si, že u vás byl fakt na návštěvě v Branticích....ne hej, fakt je to dobrý...jakože je to fakt informačně bohatý...musela sis na tomdát záležet :o)

Anonymní řekl(a)...

Pro Boddah
.. takže kdybych to měl shrnout tak je to kompletně blbě a nikdy bych to takhle neřekl! .. uz prvni vec ohledně rodiču je na hovno protože ja je měl rád a když se rozvedli už jsem se nikdy necítíl byt milován... proč tam neni zminěn muj děda ktery mě jako první učil hrát na kytaru? nebo zminěny prvni koncert? co se tyče te hudby co mě ovlivńovala tak jsi dost mimo..,. Bůh je gay!

p.s. lepši je shořet než vyhasnout

Áňa řekl(a)...

Jo takže díky našmu "přemoudřelému vidlákovi" za jeho názor.. jo s těma rodičema to mám blbě a o dědovi jsem nic nenašla.. tak jo ty rodiče spravím díky, ale ty ostatní kecy kolem si příště odpusť

Anonymní řekl(a)...

mohla bych se verejne zeptat kdo je anonym nebo se za to anonym stydi?:D hej ano mas to dobre a s tim jestli je tam vsechno pravda nebo ne bych si nedelala hlavu;-)porad je to jenom fiktivni rozhovor:D hej kurt ma ted stejne vlasy jak ja:Dteda jako barvu;-)(tu cervenou)

Domi řekl(a)...

Jo tady jde hlavně o slohovou kvalitu a stylistickou stranku a ta je podle me v naprostem poradku a podle me to mas i pravdive....takze mua:* totiz MOA:-* rybko....a navic.....kdybchom to vzali polemicky....nikdo uz nemuze predpokladat jak by v tom danem rozhovoru odpovidal....pokazde mohl mit jinou na ladu nebo "nebyt ve sve kuzi"....takze kdo vi....mozna ze by to rekl presne tak:-*

Áňa řekl(a)...

hej kecy ty uz mas zase cervenou kefku? :) a uz to tak asi necham.. je to na 2 A4 tak jak to melo bejt takze je to dobry.. :) diky za recenze

Anonymní řekl(a)...

kráávy blbe vubec nevite ! :)

Jossie 8D řekl(a)...

zato Ty si očividně sežral moudrost Boží, vole chytrej...:oP

Anonymní řekl(a)...

dyt jsi jenom holka takze co me mas¨p ravo soudit?... a kdyz to vemu kolem a kolem tak jsem zatim nepotkal nikoho uvedomelejsiho :)

Anonymní řekl(a)...

hele tak je tady mistni anonym tak chytrej tak proc stale neodhali sve jmeno?:-P snad se nestydi..hej ano to ma byt na 2 A4?ou jeee...

Anonymní řekl(a)...

ja nejsem jen nejchytřejši .. a my jmeno? proc bych vam ho prosatan rikal? :D kdyz ho stejne ta hloupa co psala tu antislohovku zna

Anonymní řekl(a)...

joo..mas pravdu...byt tebou teka bych se taky nepriznavala kdo jsem:-P

Anonymní řekl(a)...

..byt tedka mnou ? :) tak ti vybouchne hlava

Áňa řekl(a)...

jo dari vybouchne ti hlava z toho mit v hlave tolika hnoje.. :D jej.. jsem do toho nechtela zasahovat, ale ted jsem si fakt nemohla pomoct :D :D :D omg.. seznamte se, jakub kuchta jeho jmeno.. :P

Anonymní řekl(a)...

myslis ano ze mi to nedoslo?kdo jiny by tu mel takove kecy:D jen me bavilo zkouset jestli se prizna kdo je nebo ne:-P

Anonymní řekl(a)...

.. priznavat k čemu ze nesouhlasim s vasimi pubescentimy kecy! opovrhovat vasim rozumem ! a ty veci kolem? .. ok dobre jsem vinym odsouzenym .. ale nemyslim ze je to vubec trest postvat si proti sobe bandu hloupejch holek ktery nevi ktera bije :) .. a v podstate jsou nicim .......................................................

Anonymní řekl(a)...

hele,ale porad nas je vic tak si davej bacha co rikas:-P jo a "pubescentnimy" no wow:D

Anonymní řekl(a)...

jj jasne smyslis jak cely lidsky druh ale lepsi je kvalita nez kvantita a paaaaak .. prece nezabijes.. odpustis a dalsi takovy tuposti!

Anonymní řekl(a)...

jeeej:D td si me fakt dostal:D pockej ,akorat ted nechapu jestli se radis k te kvalite nebo kvantite:-P

Anonymní řekl(a)...

.. udelej si usudek sama estli to zvladnes ty hloupa... ja tvrdim ze je mi spatne z tech vsech lidi .. kterejch je jak sracek .. a celkove si myslim ze lidi jako takovy zazivaj upadek!...

Anonymní řekl(a)...

..to nepochybně, ale otázka je, jestli ne právě kvůli tomu, že mnoho lidí dnes smýšlí podobně, stejně nebo dokonce ještě hůř než ty.. to se pak docela není čemu divit..

Jossie 8D řekl(a)...

ehm, zajimava životní filozofie...kdybys nepusobil od zacatku dojmem, ze sam enviš o čem mluviš a např.pises cizy slova, jejichž významem uplně nevládneš, možná bych Ti i věnovala chvíli pozornosti (mimochodem PUBESCENCE: nejednotně vymezované období dospívání (nejčastěji ve věku od 11-12 do 14-15 let), charakterizované pohlavním dozráváním a výraznými změnami v duševním životě jedince. Etapa celkového vývoje lidského jedince předcházející adolescenci.)...já jen, že kdybys spočítal náš věkové průměry (jestli bys něco takového svedl), vyšlo by Ti, že do takovéhle kategorie už zkrátka nespadáme...ale ne hej, promiň dohadovat se tu s Tebou je vážně pod mou úroveň....s takovým trapákem, který kydá debility, jen aby byl něčím zajímavý a za každou cenu šel proti všem bez smyluplných argumentů, neprohodím už ani písmeno...

Anonymní řekl(a)...

hele ty maš nejakou uroven? pockat ty rikas slovičkařeni uroven .. nebo na zaklade nejakych zkurvenych ucebnicovych vytahu chces tady rozhodovat o tom kdo ma pod čepici a kdo nema???? :D to si me chtela rozesmat nebo neco podobneho? estli jo tak se ti to povedlo :D .. a jestli ne tak jsi ubohy stvoreni.. bez padnych argumentu? dyt estli jsis nevsimla.. tak je mi spatne z neucteni Kurtovy pamatky !!! a taky je mi spatne z holek jako jste vy z holek kterejch je miliarda .. tzn. tupy kravy ktery dokazi jen slovičkařit a po rozumu jako takovem ani pamatka!! .. upoutat pozornost? a či!! vzdyt neni treba nikdo z vas neni nicim zajimavej.. ......... buh je gay

Anonymní řekl(a)...

:D hele az mi ten svuj nazor ala vy kravy blbe bez mozku, dokazes rict do oci tak teda dobre..hej muzu mit dotaz?mluvil si nekdy z holkou? jo? a mas jeste obe oci?jestli si o e pak po rozmluve s holkou treba neprisel( tim myslim ze by ti je vyskrabala ne ze by ti vypadli..coz je mozne taky:-P )...jo a jinak mi umime aspon slovickarit..co umis ty?urazet?hm..ubohe...mylsim ze jinak souhlasim s jossie ze uz nema smysl se vyjadrovat..nemuzu cekat jinou odpoved nez ze jsem vymatlana krava a blablablaaaa a dalsi zvasty..

Anonymní řekl(a)...

jo kocysu..urcite si necekala ze se kvuli tve slohovce rozjede nejvetsi debata v historii tveho blogu, co?:D mtr:-*

Anonymní řekl(a)...

.. co umím a neumim to tady rozvadet nebudu .. ale jsem rad ze jsi pripustila ze bazirovani na prostych slovech je vasim alfa omega.. rict do oči? to bych asi fakt nedokazal .. protoze jsem byl vychovanej v tom ze se holkam nema rikat ze jsou vlastne min :D

Anonymní řekl(a)...

2 anonymní: slovo "vychovanej" prosím vypusť, když mluvíš o sobě, ano?
btw.. pokud "jsou holky míň" (zajímavý obrat..), tak jaktože ses narodil? Nebo tvoje matka nebyla holka? ..a pokud byla, tak nejseš pak náhodou taky "míň", když ti předala polovinu své genetické informace?

Anonymní řekl(a)...

:D hej men!

Anonymní řekl(a)...

Tím chtěl basník řict že jsem nevychovanej? at tak či onak jsem sam se sebou spokojenej .. takže ma vychova asi dopadla kupodivu dobře načež me napada ty jsi vychovanej(na) dobre? nepredstavis se.. lžeš! nepijes !! věřiš!!! :D.. .. holky jsou min tady nebudu rozvadet stejnak si nemyslim ze by to niekdo pochopil ..polovina geneticke informace je fajn !! obavy mam ale z toho ze to z tebe neudela to cim se stanes v budoucnu prece teorie neposraneho papiru atd

Anonymní řekl(a)...

za to ze si drahy anonym povedal ze buh je gay by som ti rozbil hubu, vsak on ti to raz snad odpusti ja te sudit nejdem, jediny kto to je nebo bude gay si ty,,, si na toho kurta az moc namotany,, hej boli aj dolezitejsi ludia,, prave kvoli fanatickym fanusikom ako si ty sa nakoniec zabil,,, a po druhy budes gay preto lebo takymto stylom ti ziadna neda a pokial si nechces do konca zivota robit sam dobre budes si musiet najst nejaku chlpatu rit ineho chlapa alebo sa im ospravedlnit aj ked tyhle holky uz na asi tebe kaslou,,, a keby kurt vedel kolik zbytecne histerie jeho smrt udela tak by asi ted este zil,,, no proste kamo nevim co resis a nevim kto je v bozich oci ted min ci ony nebo ty,, a kdyz v boha neveris tak ho aspon nespominej, tvoje usta si jeho meno nezaslouzi,,, hadam todle raz pochopis a odpustis inym a hlavne sobe, lebo hladas len miesto kde sa mozes hadat ak chces pomoct ja to rad udelam bez urazek na znak toho ze se te snazim pochopit,,

Anonymní řekl(a)...

dobry no zmrde slovensky .. precet sem si jen prvnich par vet tvyho nesrdceryvnyho žvastu... takze :D buh je gay.. to je asi vsechno co ti k tvy ubohosti muzu v kratkosti rict a proc ? protoze ? buh je gay!

Anonymní řekl(a)...

:D nemohl sem odolat :D ale rozbit hubu :D :D :D .. uz se tesim!!!

Anonymní řekl(a)...

myslim ze miluju nezavisleho pozorovatele:))

Anonymní řekl(a)...

4 Anonymní: Nezávislý pozorovatel jsem proto, že nepovažuji za důležité se ti představovat. Rozhodně jsem "míň" než ty,takže mé jméno znát nepotřebuješ..
Kombinaci slov: "lžeš, nepiješ, věříš" jsem v tvém podání moc nepochopil. Každopádně kromě toho prvního ses trefil. Tvou teorii o "holkách míň" si klidně rád přečtu, i když jí možná nepochopím, takže se vůbec neostýchej a klidně jí vyklop.
Na závěr si dovolím oponovat tvé teorii neposraného papíru (myslel jsi zřejmě psychologický obrat "tabula rasa") - do genetiky radši moc nerýpej, protože to je obor, kterým se teď aktuálně docela dost zabývám:) To, čím tě matka obdarovala není jen polovina fyzických, ale k tvé smůle i psychických vlastností. Ty jsou sice ovlivnitelné vnějších prostředím, ale zdaleka ne v takové míře, jakou se na nich podílí geny. Takže ať chceš nebo nechceš, matčin chromozom X, který nosíš v každé buňce svého těla, z tebe dělá to odsuzované "míň"..
...jen tak mimochodem, co je špatného na tom, být méněcenný, když už se o tom bavíme?

Tina Petersen řekl(a)...

Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milenec na střední škole, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy opravdu miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto nádhernému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

Představil jsem mu spoustu párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Pevně ​​věřím, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail. com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818